دانش اطلاعاتی

تلفیق خبر دانش اطلاعاتی

گرفتار فريب اسرائيل نشويد

هشدار انديشکده آمريکایی به واشنگتن

هشدار انديشکده آمريکايي به واشنگتن: گرفتار فريب اسرائيل نشويد 
"پال آر پيلار" وابسته به انديشکده "موسسه کوئينسی" در نوشتاری با عنوان "تهديدهای دائمی اسرائيل برای حمله به ايران، خطری برای منافع آمريکا"، به مقامات ايالات متحده توصيه کرده مراقب باشند وارد بازی‌های خطرناک رژيم‌های جنگ طلب همچون اسرائيل نشوند و در نظر داشته باشند که نه تنها اهداف اين بازی به نفع آمريکا نيست، بلکه حتی ممکن است با منافع واشنگتن در تضاد باشد، حتی اگر عامل بازی‌ساز، خود را به عنوان هم‌پيمان واشنگتن نشان دهد. 
در بخشی ديگر از اين نوشتار آمده است: ايالات متحده، نبايد به اسرائيل يا هر طرف ديگری، اجازه فلج کردن توانايی‌اش را برای اجرای ديپلماسی کاهش رويارويی و تنش با ايران و يا هر کشور ديگری بدهد. سران ايران و عربستان که قدرت‌های خليج فارس به شمار می‌روند، دريافته‌اند که رفاه آنان با ثبات و روابط عادی در منطقه، بهتر تامين و تضمين می‌شود تا تنش و تهديد به جنگ و تهران پيش از اين ابتکار صلح منطقه‌ای خود را ارائه کرده است. 
به باور نويسنده، گفت وگو و تنش زدايی در خاورميانه و هر منطقه ديگری، تقريباً در همه موارد بيشتر از رويارويی و تهديد به جنگ، در خدمت منافع ايالات متحده قرار داشته و دارد. گرچه بهره‌برداری از رويارويی خارجی برای اهداف سياسی داخلی، مطمئناً در آمريکا ناشناخته نيست، اما راهبرد رويارويی با ديگر قدرت‌های بزرگ که دشمن شناخته می‌شوند، امروزه بيشتر بر اساس عادت و طرز فکر بازمانده از جنگ سرد 40 ساله عليه اتحاد شوروی است. همين عادت‌ها اکنون بيشتر رويکردهای واشنگتن را در برابر روسيه و به‌ويژه چين، شکل می‌دهند. 
بنا به گفته دانيل لاريسون، احتمال لغزش ايالات متحده به سوی جنگ سرد با چين، در پی اين باور نادرست که چنين رويارويی گريزناپذير است، وجود دارد زيرا عادت‌های قديمی به سختی از بين می‌روند. 



 

پیوندها

ستاد خبری : 113

بازرسی و رسیدگی به شکایات : 22844076 - 021

صندوق پستی : 3457-16765 و 1974-16765

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وزارت اطلاعات است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
اگر در محيط زندگی و شغلی خود اسناد طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را يافتيد، مراتب را به تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهيد و يا اسناد را به صندوق پستی 113 بيندازيد.