اطلاع رسانی

اخبار و بازتاب هابيشتر

چهارشنبه5مرداد1401

تقدیر از اقدامات وزارت اطلاعات در تامین امنیت پایدار کشور

نشست رئیس مجلس با وزیر اطلاعات و جمعی از مدیران وزارت اطلاعات

دکتر قالیباف در نشست با وزیر اطلاعات و جمعی از مدیران وزارت اطلاعات گفت: عرصه جنگ اقتصادی علیه ایران دارای جزئیات میدان یک جنگی واقعی است.

رئیس مجلس در نشست وزیر و جمعی از مدیران وزارت اطلاعات با تقدیر از اقدامات وزارت اطلاعات در تامین امنیت پایدار کشور مطرح کرد: عرصه جنگ اقتصادی علیه ایران دارای جزئیات میدان یک جنگی واقعی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در مقابله با توطئه‌ها و اقدامات دشمنان تاکید کرد: بعد از سال‌ها تقابل نظامی و امنیتی دشمنان با جمهوری اسلامی در بحث بقا و امنیت کشور با وجود اتفاقاتی که هر کدام می‌توانست کشوری را از پای در بیاورد اما دستاورد و کارنامه امنیتی ما عالی است؛ هرچند در برخی بخش‌ها نظیر عرصه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداریم. 

دکتر محمدباقر قالیباف در نشست وزیر و جمعی از مدیران حقوقی وزارت اطلاعات با بیان این‌که این جمع، جمعی است که نقش مؤثری در امنیت کشور دارد؛ گفت: اگر خدای نکرده امنیت به هر شکلی خدشه‌دار شود زندگی مردم هم در بعد معنوی و هم مادی دچار اختلال می‌شود به خصوص امنیت پایدار در منطقه‌ای که کانون بحران هاست. 
وی با اشاره به اقدامات امنیتی و نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برخلاف ادعاهای برخی انقلابی‌های پشیمان شده، واقعیت این است که منطق انقلاب ما فرهنگی بود و اساساً برگ برنده ما این بود که هیچ مسئله امنیتی نداشته باشیم؛ اما طراحی دشمن به نحوی بود که از همان ابتدا، انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف امنیتی و نظامی درگیر کرد. 
رئیس مجلس افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به خصوص آمریکا و اسراییل مطمئن بودند که در مقابل قدرت فرهنگی ملّت ایران قدرتی ندارند و براساس حساب و کتابی که انجام دادند تصورشان این بود که می‌توانند کار ما را در جنگ تحمیلی تمام کنند، اما مجاهدت مردم ایران این تصور آنها را باطل کرد. 
وی اضافه کرد: امروز و از پی سال‌ها تقابل نظامی و امنیتی دشمنان با جمهوری اسلامی، در بحث امنیت کشور با وجود اتفاقاتی که هر کدام می‌توانست کشوری را از پای در بیاورد اما دستاورد و کارنامه امنیتی ما عالی است و کارنامه دفاعی و امنیتی خود را با افتخار سردست می‌گیریم هرچند باید بپذیریم که در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداریم‌ و خجالت زده مردم هستیم.
*عرصه جنگ اقتصادی علیه ایران دارای جزئیات میدان یک جنگی واقعی است*
دکتر قالیباف در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی که علیه ملّت ایران در جریان است؛ گفت: براساس گزارش هایی که به دست ما می‌رسد، عرصه طراحی شده علیه ایران صحنه واقعی یک جنگ است و به صورت جزیی در بخش های مختلف دشمن درحال رصد و ضربه زدن به حوزه های اقتصادی کشور است. 
وی همچنین از جنگ شناختی و رسانه ای به عنوان دومین عرصه نبرد دشمن با ملت ایران نام برد و گفت: در این جنگ دشمن در حال اجرای سناریویی است که هدف آن از بین بردن  امید مردم به خصوص جوانان و القای حس بن بست به آن هاست. 
وی افزود: اگر همه بخش های کشور دارای انسجام باشند و یک اولویت را دنبال کنند با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، در یک برنامه مدون میان مدت می‌توان ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کرد به نحوی که مردم این تحول را به خوبی احساس کنند. 
رئیس مجلس تاکید کرد: برای مقابله با جنگ شناختی و رسانه‌ای که در جریان است ما به جهاد تبیین نیاز داریم و برای موفقیت در بخش‌های مختلف و حل مشکلات گوناگون کشور نیازمند جهاد تصمیم نیز هستیم. 
*وزیر اطلاعات: در ماه های اخیر چند عملیات موفق علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است*
در این نشست همچنین وزیر اطلاعات در سخنانی با اشاره به توطئه‌ها و اقدامات دشمنان به‌خصوص رژیم صهونیستی و گروهک‌های تروریستی علیه امنیت جمهوری اسلامی از موفقیت‌های چشمگیر سربازان گمنام امام زمان (عج) در برهم زدن و خنثی کردن این توطئه‌ها گزارشی ارائه کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات وزارت اطلاعات برای پیگیری مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم برای حل مشکلات گفت: اگر امروز شاهدیم که دشمن با همه اقداماتی که انجام می‌دهد نمی تواند از مطالبات مردم برای ضربه‌زدن به امنیت کشور استفاده کند، یکی از دلایلش رویکرد مردمی وزارت اطلاعات و دولت است که در تعامل با مردم امنیت پایدار در کشور وجود دارد.   
وزیر اطلاعات دیگر وظیفه مهم این وزارت‌خانه را مبارزه با تروریسم، رژیم صهیونسیتی و اقدامات خرابکارانه علیه کشور دانست و تاکید کرد: در ماه‌های اخیر موفق شده‌ایم به‌جز مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی، تعدادی عملیات موفق نیز علیه این رژیم انجام دهیم که نشان‌دهنده قدرت امنیتی جمهوری اسلامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) است.



 

بيشتر

پیوندها

ستاد خبری : 113

بازرسی و رسیدگی به شکایات : 22844076 - 021

صندوق پستی : 3457-16765 و 1974-16765

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وزارت اطلاعات است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
اگر در محيط زندگی و شغلی خود اسناد طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را يافتيد، مراتب را به تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهيد و يا اسناد را به صندوق پستی 113 بيندازيد.