اطلاع رسانی

اطلاعیه ها و بیانیه هابيشتر

چهارشنبه16تير1400

شناسایی چند شبکه قاچاق واکسن تقلبی کرونا

سوداگران و قاچاقچیان واکسن دستگیر شدند

چند شبکه قاچاق و تقلب در زمینه خرید، فروش و توزیع غیر قانونی واکسن کرونا در برخی از نقاط کشور شناسایی و تعدادی از سودجویان شبکه‌ای دستگیر شدند.

با اقدامات هوشمندانه و جمع‌آوری وسیع اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دریافت گزارشات متعدد مردمی، چند شبکه قاچاق و تقلب در زمینه خرید، فروش و توزیع غیر قانونی واکسن کرونا خصوصاً واکسن‌های خارجی (سینوفارم چینی و آسترازنیکا) و ممنوع (فایزر آمریکایی) که در برخی از نقاط کشور فعالیت داشتند؛ شناسایی و مورد برخورد قرار گرفته و تعدادی از سودجویان شبکه‌ای دستگیر شدند.
 

 
بر اساس اسناد و مدارک پرونده، سوداگران و قاچاقچیان با بهره‌گیری از نیازمندی جامعه، تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی و نا آگاهی تعدادی از هموطنان از شرایط لازم برای تهیه و تزریق واکسن کرونا، اقدام به فریب و به دام انداختن تعداد قابل توجهی از مردم می‌‌کردند. 
همچنین برخی از این عناصر برای فریب بیشتر مردم، اقدام به جعل برچسب داروهای گران قیمت کرونا، جعل مکاتبات و عناوین مسئولین ارشد وزارت بهداشت مبنی بر تهیه واکسن کرونای خارجی برای مراجع محترم تقلید می‌نمودند؛ که این عمل باعث تشویش اذهان جامعه نیز شده بود. 
به دنبال اقدامات وزارت اطلاعات که با هماهنگی مراجع قضایی صورت گرفت، ضمن کشف مقادیر قابل توجهی واکسن تقلبی کرونا، برخی داروهای تقلبی نظیر آمپول‌های رمدیسیویر، اکتمرا و ...  نیز از مخفی‌گاه‌های این سوداگران کشف و ضبط گردید.  



 
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

 

بيشتر

پیوندها

ستاد خبری : 113

بازرسی و رسیدگی به شکایات : 22844076 - 021

صندوق پستی : 3457-16765 و 1974-16765

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وزارت اطلاعات است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
اگر در محيط زندگی و شغلی خود اسناد طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را يافتيد، مراتب را به تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهيد و يا اسناد را به صندوق پستی 113 بيندازيد.