بسم الله الرحمن الرحیم
بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی
در اجرای وظائف و اختیارات قانونی وزارت اطلاعات، ممکن است اشتباهی رخ داده و حقوق مادی و معنوی اشخاص، نقض و یا تضییع گردد. به همین منظور دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی آماده دریافت شکایات از سراسر کشور می باشد.
وسایل و امکانات ارتباطی برای ارائه یا تحویل شکایات:
1- شماره تلفن گویا 22844076
2- صندوق پستی 1947-16765 وزارت اطلاعات
برای رسیدگی به شکایات درج موارد ذیل در متن شکایت ضروری است:
1- مشخصات کامل شاکی به همراه امضاء و ذکر شماره ی تماس
2- مشخص نمودن فرد یا اداره ی طرف شکایت
3- ارائه ی دلایل و مدارک مثبته ی ادعا
4- شرح موضوع شکایت به صورت روشن و واضح
مراحل رسیدگی:
1- ارجاع شکایت به واحد رسیدگی به شکایات مردمی
2- اعلام وصول شکایت به شاکی
3- اعلام نواقص یا ابهامات موضوع شکایت به شاکی برای رفع آن
4- صدور دستور برای رسیدگی یا رد شکایت
5- اعلام نتیجه ی نهایی به شاکی
نکات قابل توجه:
1- به شکایاتی ترتیب اثر داده خواهد شد که علیه واحدهای سازمانی و یا مأموران این وزارت خانه باشد، بدیهی است شکایات مربوط به سایر دستگاه ها باید از طریق همان دستگاه رسیدگی شود.
2- به شکایات فاقد ویژگی های چهارگانه ی فوق الذکر ترتیب اثر داده نخواهد شد.
3- شکایت از محاکم و آراء قضایی مطابق قانون توسط دستگاه قضایی رسیدگی خواهد شد.
4- در صورت احراز وقوع جرم یا تخلف از سوی هر یک از کارکنان این وزارت خانه، مراتب به نحو مقتضی برخورد و در مراجع ذی صلاح رسیدگی خواهد شد.
هموطنان عزیز و گرامی
در خاتمه این وزارت خانه ضمن تشکر از برقراری ارتباط، با گشاده رویی و رعایت
کلیه ی جوانب شرعی و قانونی آماده ی دریافت شکایات شهروندان محترم می باشد.